Assessorament i reconeixement acadèmic

Servei  d'assessorament  i reconeixement


S’adreça a les persones adultes de més de 18 anys  interessades en veure quines són les possibilitats formatives i l’itinerari formatiu més adequat per aconseguir l’objectiu de qualificació acadèmica més adient. Al finalitzar se li lliura un informe personalitzat d’assessorament.
És un requisit previ per participar en el reconeixement acadèmic tenir un mínm de l’experiència laboral o en activitats socials. 
Per més informació : Web Gencat.

Contacte: reconeixement@institutmontilivi.cat


Calendari del procés 1 º convocatòria curs 19-20


Fase d' assessorament
  • Sol·licitud del servei d’Assessorament : 16 de setembre al 30 de setembre del 2019
  • Inscripció:  Telemàticament (tancat)
  • Llista provisional d’admesos : 1 d'Octubre del 2019
  • Reclamacions sol·licitud assessorament : Fins el 5 d'Octubre del 2019
  • Llista definitiva persones admeses : 6 d'Octubre del 2019
  • Reunió informativa: 9 d'octubre a les 19 h de la tarda
  • Full de pagament asessorament (un cop passada la reunió informativa)  : Document
  • Enquesta assessorament (finalitzat el procés del servei d'assessorament)
Fase de reconeixement
El servei de reconeixement es  realitza  un cop es disposi  de l'informe d'assessorament obtingut en el servei d'assessorament.
  • Sol·licitud del servei de reconeixement : Del 7 de gener al 19 de gener del 2020  Document inscripció  
  • Llista provisional d’admesos : 20 de gener del 2020
  • Reclamacions sol·licitud reconeixement: 21 de gener al 24 de gener del 2020
  • Llista definitiva d’admesos: 25 de gener del 2020
  • Full de pagament reconeixement :   Document
  • Recollida certificats reconeixement (un cop finalitzat el servei)

Calendari del procés 2 º convocatòria curs 19-20 (TANCAT)


Fase d' assessorament
  • Sol·licitud del servei d’Assessorament : A partir del mes de febrer del 2020
  • Inscripció:  Tancada
  • Llista provisional d’admesos
  • Reclamacions sol·licitud assessorament:
  • Llista definitiva d’admesos
  • Reunió informativa
  • Full de pagament asessorament
  • Enquesta assessorament

 

Fase de reconeixement
El servei de reconeixement es  realitza  un cop es disposi  de l'informe d'assessorament obtingut en el servei d'assessorament.
  • Sol·licitud del servei de reconeixement (tancat)
  • Llista provisional d’admesos
  • Reclamacions sol·licitud reconeixement
  • Llista definitiva d’admesos
  • Full de pagament reconeixement :   Document
  • Recollida certificats reconeixement:
  • Enquesta reconeixement
 
Oferta de places per el curs 19/20

 


 

Carta de compromís

IOC

IOC

1a Sessió informativa de la matrícula: dia 12 de novembre a les 19:10 a la sala d'actes de l'Institut Montilivi . Reserva assistència.

2a i 3a Sessió informativa de la matrícula: dia 12 de novembre a les 19:00 a la sala d'actes de l'Institut Montilivi. Reserva assistència.

Matrícula d'alumnat nou d'FP (Període del 12 al 22 de novembre de 2019) .

El període per a la sol·licitud de matrícula, als cicles formatius de Formació Professional, per al 2n semestre del curs 2019-20.

  • Alumnat nou
    1) Obtenció de nom d'usuari i contrasenya: del 12 de novembre de 2019 (a les 12 hores) fins al 22 de novembre de 2019 (a les 12 hores).

2) Matrícula telemàtica:
Sol·licitud de matrícula: del 12 de novembre de  2019 (a les 12 hores) fins al 22 de novembre de 2019 (a les 13 hores).

Recepció documentació

Horari de recepció de la documentació: de 12 a 16h

Cliqueu a horari de la dreta per reservar una hora en concret.

Si no queden hores disponibles o cal una altra hora, contactar amb ioc@institutmontilivi.cat

En el cas que decidiu venir sense haver demanat cita prèvia us atendrem igualment, però el temps d'espera pot ser major.

Reservar una hora

Trobareu informació sobre el procediment a:

 

ABANS DE VENIR A PORTAR LA DOCUMENTACIÓ: 

  • COMPROVAR SI HI HA ALGUNA INCIDÈNCIA EN LA DOCUMENTACIÓ QUE HEU PENJAT, NORMALMENT APUNTO ALLÍ LES INCIDÈNCIES, HO HEU DE FER EL MATEIX DIA QUE VENIU.
  • Comprovar les dades introduïdes: el nom i cognoms, el núm. del DNI/NIE/Passaport, la data i el lloc de naixement, telèfon, correu electrònic...

  • Mirar que hi posi com a centre per presentar la documentació l'Institut Montilivi.

  • El DNI ha d'estar penjat per les dues cares.(comprovar que sigui en horitzontal).

  • El títol ha d'estar signat per l'interessat, a més ha d'estar escanejat i penjat per les dues cares (horitzontal) .

  • Al certificat de notes hi ha de constar la nota mitjana sobre 10.

  • Portar fotocòpies de tots els documents junt amb els originals(DNI, títol, certificat de notes...). Els documents que s'han de presentar a la matrícula no poden estar compulsats per cap organisme públic i es compulsaran en el moment de la presentació a l'institut, exceptuant documents compulsats per notaris o per la pròpia entitat que els ha expedit, que tindran la mateixa validesa.

  • Imprimir la sol.licitud i signar-la.

  • Els documents han d’estar escanejats, no serveix fer una foto.

Power point resum

Vídeo explicatiu

Biblioteca

Biblioteca

Funció

La nostra biblioteca és un lloc idoni per estudiar i un espai comú on podeu consultar llibres.

Us animem a venir a la Biblioteca perquè podreu...

  • Realizar consultes bibliogràfiques o per internet
  • Utilitzar el servei de préstec.
  • Avançar deures
  • Trobar un lloc per a la concentració
  • Fer treballs i imprimir-los
  • Llegir la prensa diària, revistes, còmics…

Normes

Com a la resta del centre, caldrà que respectem les normes bàsiques de convivència i especialment aquestes:

  • Silenci per concentrar-nos i respectar el  treball dels altres.
  • No s’hi pot menjar ni beure
  • Tenir cura del  material i el mobiliari
  • Un llibre mal col·locat costa molt de trobar, cal respectar l’ordre dels llibres als prestatges
  • Els ordinadors són per a la recerca d’informació i elaboració de treballs.

Horari

Continu de dilluns a divendres de 9 h a 18.30 h

Serveis

  1. Préstec: fons propi i fons provinent de l’intercanvi entre biblioteques. La durada del préstec és de 15 dies renovables.
        Horari de préstec:
    • de dilluns a divendres, de 10.00 a 10.30 h i d' 11.00 a 11.30 h (hores de patis)
  2. Accés al catàleg informatitzat
  3. Ordinadors d’ús públic i Wi-Fi
  4. Fotocopiadora i impressora (amb servei de prepagament)
  5. Premsa diària
  6. biblioteca@institutmontilivi.cat 
    (Aquí hi podeu fer arribar els vostres suggeriments, les vostres demandes i fins i tot, demanar el llibre que esteu buscant...)
 

Projectes i Activitats

 

  1. Jornades de Biblioteques escolars accés

  2. Jornades de Biblioteques de secundària accés

Innovació i Emprenedoria

Innovació i Emprenedoria

L'Institut Montilivi es va integrar, el curs 2012-13, a dues Xarxes d'Innovació i Emprenedoria a l'FP creades pel Departament d'Ensenyament:


 El Programa InnovaFP (innovació i transferència de coneixement) persegueix els objectius següents:

  • Actualització de coneixements a l'FP
  • Establir nous vincles amb empreses i altres organitzacions.
  • Treballar en projectes d’innovació i transferència de coneixement amb valor educatiu i empresarial.
  • Esdevenir un referent en innovació en el territori (PIME i altres organitzacions)


 Programa d'Emprenedoria l'Empresa a prop, amb els objectius de:

  • Fomentar la interdisciplinarietat en els projectes/crèdits de síntesi cercant sinergies de cooperació entre les diferents famílies professionals.
  • Estimular les capacitats emprenedores de l'alumnat.
  • Apropar els projectes a la realitat de l'entorn.
  • Fomentar la cultura emprenedora de la comunitat educativa.
  • Incrementar la presentació de crèdits/projectes de síntesi a premis i concursos.

Fem Networking

Accés a Xarxa d'Emprenedoria  

Accés a projectes multidisciplinars desenvolupats (Només webs)

Extraescolars

Extraescolars

Les activitats complementàries i lúdicoformatives han estat sempre presents en les programacions anuals del centre. A més de les activitats acadèmiques, i com en els cursos anteriors, s'oferiran als alumnes en horari de tarda les següents:

 

- Extraescolars per al curs 19-20.

- Enllaç formulari inscripció

 

 

 

Mediació

Mediació

La mediació és una eina de resolució positiva de conflictes a través de la qual es pretén fer arribar les parts enfrontades a un acord consensuat i cooperatiu (guanyar-guanyar en lloc de guanyar-perdre). Els processos de mediació resulten especialment efectius a l’hora de prevenir o gestionar els conflictes que es produeixen entre persones que mantenen una relació quotidiana.

El servei de mediació de l’Institut Montilivi està integrat per professors i alumnes que es formen i actuen conjuntament amb l’objectiu de difondre la cultura del diàleg i les capacitats d’escolta, participació activa, cooperació i convivència pacífica. Creat l’any 2011, el servei de mediació ha esdevingut un element dinamitzador de l’alumnat i de foment de la bona convivència al centre.

Durant el curs 14-15 el projecte s’ha estès a les escoles adscrites, amb les quals s’han compartit activitats promotores de diàleg i de millora de les relacions interpersonals.

Orientació

Bar-Cantina

L’Institut Montilivi disposa de servei de bar-cantina on els alumnes poden comprar l’esmorzar o dinar. El bar-cantina obre entre les 8.00 i les 19.00

Podeu consultar els plats ofertats

El servei de plat del dia (dinar) s'iniciarà el primer dia lectiu (12 de setembre) i caldrà dur la documentació omplerta (formulari) i lliurar-la al bar cantina si es vol fer ús del servei el mateix dia a primera hora.

Formulari

Normativa

Acredita't

Acredita't

Acreditació i Qualificació Professionals

 


La finalitat del Pla d'acreditació i qualificació professionals és atendre les necessitats de qualificació dels col·lectius identificats, oferint-los la possibilitat d'avaluar les seves competències professionals, acreditar-les i, tot seguit, si cal, formar-se per assolir una qualificació.

La certificació oficial de les competències d'una qualificació professional, completa o parcial, es formalitza mitjançant els títols de formació professional o els certificats de professionalitat.

Més informació al web d'Acredita't

 

Informació i orientació


Podeu sol·licitar informació i orientació per participar en la convocatòria en el nostre centre.

  • Horari d'atenció: 8h a 21h
  • Telèfon de contacte: 972209458
  • correu electrònic:acreditat@institutmontilivi.cat
  • adreça: Avinguda Montilivi, 125, 17003 Girona

Àmbit i places que ofereix el centre


  • Àmbit: Dependència
  • Places: 94

Preinscripció


  • Les persones interessades han d'emplenar telemàticament la sol·licitud de preinscripció (procés finalitzat).
  • Cada persona pot presentar la preinscripció per a un àmbit. La presentació de la preinscripció per a més d'un àmbit, comporta l'anul·lació de totes les sol·licituds presentades per la mateixa persona.
  • Es pot triar triar, per ordre de preferència, entre els centres previstos per a l'àmbit.
  • En formalitzar la preinscripció, els candidats obtenen el seu codi de sol·licitud. Aquest codi permet identificar-se per fer les consultes oportunes.
  • La falsedat en les dades aportades, o la manca de presentació de la documentació, comporta la pèrdua dels drets a participar en aquesta convocatòria.
  • Criteris d'ordenació:  Les preinscripcions s'ordenen, de manera diferenciada per àmbits, per rigorós ordre de sol·licitud prenent com a referència la data i hora del registre d'entrada.

Calendari


  • Termini per emplenar la sol·licitud de preinscripció: del 13 al 30 de setembre de 2018
  • Termini de publicació de la llista de candidats i dels centres on han de presentar la documentació justificativa:  3 d'octubre de 2018
  • Termini per presentar la documentació justificativa als centres adjudicats: del 4 al 9 d'octubre de 2018
  • Termini de publicació dels resultats provisionals d'admesos, en llista d'espera, i exclosos de la preinscripció: 19 d'octubre del 2018
  • Termini de reclamacions: tres dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació del resultat provisional de la preinscripció
  • Termini de publicació dels resultats definitius d'admesos i exclosos de la preinscripció: 26 d'octubre del 2018
  • Reunió informativa per els admesos: 29 de novembre a les 17 h a la sala d'actes de l'institut Montilivi.
  • Places vacants: 22 (procés tancat, places completades)

  • Obert termini per presentar la sol·licitud per optar a les places vacants. S'ha de portar la sol·licitud  (document) i la documentació (en el termini màxim de 5 dies de la presentació de la sol·licitud) a l'institut Montilivi. 
  • Finalitzacó de rebuda de preinscripcions per les places vacants : Dimecres 5 de desembre
  • Resultats places vacants (Llistat)  .

 

  Requisits de participació i documentació


Per participar en l'avaluació i l'acreditació, els candidats han de complir, a 30 de setembre de 2018, els requisits següents: 

  1. Tenir la nacionalitat espanyola o un dels documents següents:
    - certificat de registre de ciutadania comunitària,
    - targeta de familiar de ciutadà de la Unió Europea,
    - autorització de residència o de residència i treball a Espanya en vigor,
    - sol·licitud de protecció internacional prevista a l'article 16 de la Llei 12/2009, de 30 d'octubre, reguladora del dret d'asil i de la protecció subsidiària.

     
  2. Tenir 20 anys complerts a 30 de setembre de 2018.
     
  3. Tenir experiència laboral (com a treballador o treballadora assalariat, autònom, voluntari o becari) o haver fet formació, relacionades amb les competències professionals que es volen acreditar. Concretament cal (en els últims 10 anys transcorreguts abans del 30 de setembre de 2018) tenir 3 anys d'experiència laboral amb un mínim de 2.000 hores treballades en total o haver fet almenys 300 hores de formació.

Documentació


Per justificar que es compleixen els requisits de participació cal disposar de la documentació que trobareu en aquest enllaç.

Inscripció i procediment


  1. Fase inscripció

Les persones admeses a la preinscripció han d’efectuar el pagament del preu públic de l’assessorament. Un cop fet, cal presentar el comprovant (i la documentació justificativa de les bonificacions o exempcions al·legades, si és el cas) a la secretaria del centre. La manca de pagament del preu públic comporta la no formalització de la inscripció i, per tant, l'exclusió de la convocatòria.

        2. Fase d’assessorament

        3. Fase d'avaluació

        Dates de pagament de la fase d'avaluació: A concretar

        Preu per cada UC que es presenten al procés d'avaluació és de 13 euros .

         4. Tancament procés  i lliurament de la documentació final

 

 

  

 

 

 

 

 

Projecte pilot dependència

Projecte pilot per facilitar l'obtenció del títol de grau mitjà

d'Atenció a Persones en Situació de Dependència

Per incentivar la qualificació professional dels treballadors i treballadores que han acreditat unitats de competència en procediments d'avaluació i acreditació de competències professionals en l'àmbit de la dependència i de la teleassistència, es du a terme un projecte pilot de formació complementària, en centres que depenen del Departament d'Ensenyament, amb la finalitat de facilitar la superació dels mòduls del cicle formatiu de grau mitjà d'Atenció a Persones en Situació de Dependència.

Més informació al web d'Acredita't formació

Informació i orientació


Podeu sol·licitar informació i orientació per participar en la convocatòria en el nostre centre.

  • Horari d'atenció: 8h a 21h
  • Telèfon de contacte: 972209458
  • correu electrònic:acreditat@institutmontilivi.cat
  • adreça: Avinguda Montilivi, 125, 17003 Girona

Àmbit i places que ofereix el centre


  • Àmbit: Dependència
  • Places: 20

Preinscripció


  • Només es pot presentar una sol·licitud de preinscripció per persona.
  • Cal justificar que s'ha acreditat una unitat de competència o més, en convocatòries d'avaluació i acreditació de competències professionals en l'àmbit de la dependència i de la teleassistència.
  • Consulteu les qualificacions a l'àmbit de dependència i teleassistència associades al cicle formatiu de grau mitjà d’Atenció a Persones en Situació de Dependència.
  • Les sol·licituds s'ordenen en primer lloc, en funció del major nombre d'unitats de competència acreditades en l'àmbit de la dependència i de teleassistència, i en segon lloc en funció del major nombre de dies treballats en qualsevol sector.
  • El document per fer la preinscripció el trobareu en aquest link.

Calendari


  • Termini per emplenar la sol·licitud de preinscripció  del 12 al 30 de setembre de 2018
  • Termini de presentació de la documentació : del 12 de setembre fins al 4 d’octubre de 2018
  • Publicació del resultat provisional de preinscripció: 8 d’octubre de 2018
  • Termini per presentar una reclamació: del 9 fins a l’11 d’octubre de 2018.
  • Publicació del resultat definitiu de preinscripció: 16 d’octubre de 2018
  • Reunió informativa:  Dimarts 20 de novembre a les 12:30 a l'institut Montilivi

 

 

 

 

INSTITUT Montilivi, Av. Montilivi, 125, 17003 Girona, Tel.: 972209458 Fax: 972209069 institutmontilivi@xtec.cat | Avís legal © 2019